krijg toch allemaal de kolere

De titel moet vooral door mijn lezers niet persoonlijk worden opgevat, tenzij mijn lezers arbo-artsen van de UWV zijn…

Ik ben gisteren naar mijn hoorzitting geweest samen met mijn vader (voor sommige dingen heb je je vader nog nodig). We verder naar een kamertje gebracht waar twee mensen tegenover ons plaatsnamen. Een meneer en een mevrouw. Zij behandelde mijn bezwaar en hij moest mij opnieuw medisch beoordelen. Zij verdween na de eerste tien minuten formaliteiten, waarin ze vooral duidelijk kon maken dat ze de afgesproken uitspraaktijd 27 sept waarschijnlijk niet zou halen.

Hij bleef achter en was heel formeel en naar mijn gevoel heel vervelend. Ik krijg daardoor altijd het gevoel dat ik me moet verdedigen. Het gaat zo over MIJ, MIJN lijf, MIJN beperking…

Toen het gesprek eigenlijk ten einde was vroeg hij mij of ik nog plannen had om zwanger te worden. Nee, ik zou wel graag willen, maar ik denk niet dat dat erin zit. Waarop hij antwoorde:

Want het is natuurlijk zo dat als je een derde kind zou krijgen je ook wel zou kunnen werken…toch?

2 comments

  1. petra · september 2, 2007

    Af en toe lees ik je verhalen om “bij te blijven”….. nu toch maar eens een reactie via deze weg! Ik zeg; je hebt gelijk

    LAAT ZE ALLEMAAL DE KOLERE KRIJGEN!

    X

  2. marcel · september 8, 2007

    Hoi eveline per ongeluk ben ik op deze site gekomen (meester pluimhof)ziet er goed uit.

    Groeten van de buurman.

Geef een reactie

