Katholiek versus Portestant

Van huis uit ben ik een ‘braaf’ katholiek meisje. Ik ben gedoopt en ik heb mijn eerste communie gedaan. Gevormd ben ik nooit en toen ik 22 was vond ik dat ik dat wel gevormd moest gaan worden. Helaas was de situatie binnen de Maria Koningin op dat moment zo, dat het er nooit van is gekomen.

Maar wat dan nu? Ik ben ‘overgestoken’ naar een Protestante kerk, de Paaskerk, ik heb er al eerder over gelogd. Daar voel ik me goed, op mijn plek en thuis.  Bij de protestanten kennen ze het vormel niet, maar de belijdenis. Nu heb ik donderdag een gesprek met de dominee, Kees (first name basis) en hoor ik wat ik moet doen en moet willen om binnen deze kerk mijn belijdenis te doen.

Ik vind het spannend, het zou ook betekenen dat ik echt kies voor het protestantse geloof. Ik moet toch nog steeds een beetje wennen en als ik dan een katholieke kerk binnenkom voelt, nee ruikt het toch nog een beetje als thuiskomen.

2 comments

  1. Maciej · november 20, 2007

    Dag,

    Ik Heb een vraag, sory – dat is een probleem met taal.
    wat is een redewending “het vormel”. Wilt u me het zo kort mogelijk uitleggen?
    Alvast bedankt
    M Tymoteus

  2. Evelien · november 20, 2007

    Het vormsel is het zelf kiezen voor het katholieke geloof. Daarmee bevestig je je doop. Je kan ook even kijken op http://www.Wikipedia.nl.

Geef een reactie

