De Nederlandse Hersenbank

Ik heb nog niet zo lang geleden voor het eerst gehoord van de Nederlandse Hersenbank en wat voor geweldig werk zij doen voor het onderzoek naar Neurologische aandoeningen. Ook naar MS dus.

En lang leven het internet, ik ben nu helemaal op de hoogte en het donorcodicil ligt voor me. Als ik dood ben mogen ze mijn hersenen en mijn ruggenmerg hebben. Er zijn erg weinig MS patienten die dit hebben ingevuld, sings 1985 zijn er 129 MS-obducties uitgevoerd, op dit moment 330 MS-donoren in het bestand. Binnenkort 331.

Als we ooit willen weten waar MS vandaan komt en hoe we het kunnen stoppen zijn dit soort onderzoeken cruciaal. Mijn hersenen hebben ze en ik hoop dat de hersenbank steeds meer onder de aandacht zal komen zodat meer mensen, zeker MS patienten, zullen overwegen donor te worden.

Geef een reactie

