Rose et Rouge

Een tijdje geleden was ik bij een jubileumoptreden van een vriendin van mij. Zij zit in een smartlappenkoor Rose et Rouge en het was geweldig.

Vrijwel aan het eind zongen ze een nummer van Pater Moeskroen en dat vond ik zo prachtig en ontroerend dat de tranen me over de wangen liepen. Niet alleen vanwege de tekst maar ook vanwege die vrouwen die daar op het podium stonden, de armen verstengeld, die samen zo’n saamhorigheid en vriendschap uitstraalde…ik geloof dat ik dat nog nooit heb gezien. En diep in mijn hart was ik jalours, wat moet het geweldig zijn om zo’n groep mensen om je heen te hebben.

Zet de tijd stil

Ik deed mijn ogen dicht
Jij nam me met je mee
Op een reis langs sterren en planeten
Straks is het weer zover
Dan ben ik weer alleen
Maar ik zal deze nacht nooit vergeten

Hou me nu nog even vast
Laat me zo niet gaan
Zet de tijd stil
Laat het ons beleven
Hou me nu nog even vast
Laat me zo niet gaan
Ik wil bij jou zijn
Al is ’t nog maar even

Ik hou m’n ogen dicht
En droom nog even door
Ben bij jou en meer wil ik niet weten
Straks is ’t weer zover
Gewoon een nieuwe dag
Maar ik zal deze nacht nooit vergeten

Pater Moeskroen

album: Heimwee

One comment

  1. Roland Heitink · december 7, 2006

    mooie site hoor!!

Geef een reactie

