Verdonk

Ik zag deze log op de site van HannekeDe_duivel Groenteman (www.hannekegroenteman.nl) en was getroffend door het waarheidsgehalte.

"En van de schrijfster Manon Uphoff kreeg ik de volgende mail, die ik nog maar even post.
Ik breng de moed niet op om in een krant te reageren, dat wordt immers toch al gezien als een gebrek aan reactievermogen bij de intellectuelen, volgens Balkenende. Ik zag vanmorgen het nieuwe, ziekmakende spotje van de VVD. ‘Nu (advertentiestem) minder dan 5000 gelukzoekers!’ met de stem van Rita Verdonk, natuurlijk. Iedere kruidenier heeft zijn eigen boegbeeld. Bepaalde vergelijkingen met bepaalde perioden uit de geschiedenis – daar houden deze kruideniers niet van, waarschijnlijk omdat het te waar is, maar goed, laat ik dat niet doen – het wordt door velen gevoeld en gedacht en ervaren en dat is al meer dan erg genoeg. Het is jammer dat Rita er niet even opgewekt de emigratiecijfers bij vermeld. Van Nederlandse ‘gelukzoekers’. Ik ben zo kwaad dat ik belletjes spuug – ik kan niet geloven dat zo’n spotje op de buis kan en dat ik vrolijk mijn koffie naar binnen klok. Dat dit land deze vrouw en de mensen die haar ondersteunen werkelijk op haar plek heeft geholpen, dat Mark Rutte zonder gêne hetzelfde woord gelukzoekers in de mond neemt bij ontbijttv, dat niemand aangifte doet van grove belediging of laster. Dat we hier zitten in het schip dat we hebben gebouwd met de VOC-mentaliteit, en we weten allemaal wat en wie er beneden in het ruim op de planken lagen, Manon Uphoff "

One comment

  1. Thomas · november 22, 2006

    Hallo. Ik kom net toevallig op je web-log en hij ziet er hartstikke leuk uit. Veel succes met je web-log, ik neus hier nog even rond en kom je ook eens gezellig bij mij langs?

    Fijne avond!
    Groetjes, Thomas van http://www.musicalinfo.web-log.nl

Geef een reactie

