Overpeinzing

Ik heb nu 6 jaar MS en ben 29. Ik heb twee kinderen en ben full-time thuis. Ik heb gemerkt aan bijna alle MS-patienten die ik heb gesproken, dat ze bijna allemaal positief in het leven staan en ik ben er ook van overtuigt dat als je positief tegenover (of naast) je MS staat je er minder last van hebt.

In het begin heb ik gevochten tegen MS, tegen het ziek zijn en merkte dat ik juist meer klachten kreeg.

Nu denk ik: ik vind het leven ontzettend leuk en oh ja, trouwens ik heb MS.
Mijn MS komt altijd op een tweede plan, al wil het zich af en toe wel eens hindelijk opdringen. Dan is het enkel een kwestie van goed luisteren en dan houdt het zich daarna vanzelf weer even koest.

One comment

  1. Rene Yum · november 4, 2006

    Leuke log maar wel vrij stil 😉 Zien we nog eens wat?

Geef een reactie

