schokkend

Ik ben gisteren naar de kerk geweest met een vriend van de familie die kanker heeft. Het is niet te genezen maar met medicatie gaat het eigenlijk tegen verwachting erg goed.
Na de kerkdienst heeft hij bij ons nog koffie gedronken, ons huis bekeken en gepraat, vooral over zijn ervaringen met ziek zijn. Nu heb ik daar ook wat ervaringen mee, als het gaat om ontactvolle opmerkingen na diagnose (een zeker artikel in een zeker blad ) maar de opmerkingen die Marc naar zijn hoofd geslingert heeft gekregen spannen toch wel de kroon. Hier volgen de voor mij twee schokkenste:

“Heb je je bureau al opgeruimt” (Nota bene van een arts bij een diner!!!)
“Ik wil de voorlopig niet zien, want mijn leven gaat wel gewoon door”

Wat bezielt mensen?

One comment

  1. Sjoerd · februari 26, 2006

    Leuke site hoor 😉 Echt toppie 😛
    Kom zeker vaker langs 😀
    Kijk ook eens mijn site 🙂
    http://sjoerdpeters.web-log.nl
    http://u2vertigo.web-log.nl
    En stem op de poll!! 8)

Geef een reactie

